Ze względu na swoje właściwości serwery telekomunikacyjne HiPath 3000 są jednostkami pozwalającymi zaspokoić zapotrzebowanie szerokiego spektrum klientów. Urządzenia te mogą pracować w korporacyjnej sieci telekomunikacyjnej - współpracują one ze sobą przy pomocy interfejsów S0, S2, wykorzystując przy tym protokół CorNet-N. Natomiast integracja z innymi, zaawansowanymi technologicznie, centralami abonenckimi (oferowanymi na polskim rynku) jest możliwa dzięki protokołowi sieciowemu Qsig. Urządzenia HiPath mogą tworzyć jednolitą strukturę sieciową, co umożliwia ich użytkowanie nie tylko w małych i średnich firmach,
ale również w oddziałach dużych koncernów. Systemy te mogą być zarządzane przy pomocy oprogramowania administracyjnego Assistant C/E (bezpośrednio lub zdalnie - poprzez sieć LAN za pomocą protokołu TCP/IP). Komunikacja pomiędzy użytkownikiem a centralą odbywa się na zasadach zgodnych z Microsoft Windows. Rozróżniane są dwa poziomy dostępu do urządzenia, poziom klienta i poziom serwisowy. Klient ma możliwość określania klas uprawnień nadawanych poszczególnym abonentom systemu. Zdalny dostęp serwisowy umożliwia prowadzenie centralnego nadzoru. Rozwiązanie tego typu stosowane jest w przypadku pracy systemów w sieci korporacyjnej.
Rodzina systemów HiPath 3000 obejmuje pięć podsystemów, które w celu sprostania wymaganiom klientów,
są dostępne w wersji stojącej lub do montażu ściennego oraz w wersji przeznaczonej do montażu w szafie 19" |